keskiviikko 29. elokuuta 2012

Ristiriitaisten ajatusten keksiviikko

PY meni tänään pitkästä aikaa töihin jo aamuyöstä, ja mä jäin koirien kanssa kotiin. Ulkona on satanut koko päivän ihan aamusta asti, joten en oo edes voinut lähteä Sirren kanssa lenkille, kun se ei enää oikein suostu tulemaan ulos jos sataa.  :-( Pitäis vielä tänään viedä noi eilen vuokratut leffat takasin ärrälle. Yleensä aina kun käydään tuolta paikalliselta ärrältä vuokraamassa leffoja, niin hyllyssä seisoo ihan samat leffat kun viimekerralla. Siltä musta ainakin tuntuu, kun koskaan ei tunnu löytyvän mitään elokuvaa jonka haluis katsoa.
                        Eilen me vuokrattiin Herra Popper ja Pingviinit, PY on halunnut kattoo sen jo sillon kun se tuli teattereihin, ja olihan se ihan hauska, tietenkin koska siinä oli Jim Carrey! Mulla oli taas vuokrauskortti täynnä, joten saatiin 1 leffa kaupan päälle, joka olikin sitten Vares - Kaidan tien kulkijat. En nyt oikein tiiä mitä mieltä mä olisin koko Vares -sarjasta, muutakun että kaks ensimmäistä oli ne ainoot oikeet Varekset. On toi Antti Reinikin ihan_jees, mut äh, ei silti kuitenkaan.


                    Kävin tossa vähän aikaa sitten Jopolla kylällä, siellä postissa ja ärrällä. Postissa mulle oli paketti Keskisen Kulta & Kellosta, johon laitettiin tilaus menemään sunnuntaina, ja eilen se oli jo meidän postissa. Kaikkien verkkiksten pitäis olla tollasia, että ne lähettää tilauksen suht vikkelään! Ei ollut muuten mitenkään helppoa tuoda tota pakettia kotiin pyörällä, yhdellä kädellä ja painava laukku toisessa sarvessa roikkuen. En koskaan muista ostaa ritsille sitä mustekalaa!

Jopo on mun mopo!




Musta on mun ja violetti Kartsun. Kun näin ton violetin niin alkoi melkein kaduttaan etten ottanut sinistä, mutta se onkin sitten seuraavaksi vuorossa. ;-)


Tota pitää _vähän_ pienentää, niinkun vähän aavistelinkin.



                       Mulle pitäisi vielä tulla tän viikon aikana Matkahuoltoon Ginan paketti, josta kans tehtiin Kartsun kans yhteistilaus viikonloppuna. On se kyllä hyvä että Klarnan osamaksusopimukset on keksitty.. t. lainanlyhentäjä.


Onks nää nyt sit niit teinipeilikuvii?

<3

Laukku Avon, farkut & paita Jeans.fi, neule H&M, kamera Nikon


Nää kaverit kyllä tietää, millon oon lähössä ulos enkä ota niitä mukaan..

                       Mua on alkanut ihan sairaasti pelottaa, että mitä jos Stifukin sairastuu parvoon ja me menetetään sekin. En tiiä oikeesti mitä tekisin jos niin kävis. Mulle ei kukaan missään vaiheessa oo neuvonut että kuinka kauan pitää odottaa että voi ottaa kotiin uuden pennun, meillä välissä oli reilu kuukausi ja kymmeniä litroja Virkon S:sää.
                      Tossa eilen illalla lueskellessani netistä taas jälleen kerran parvojuttuja, niin törmäsin johonkin keskusteluun jossa ainakin jonkun mielipide oli että pitäis vähintään pari kuukautta pitää väliä ennen uutta pentua, koska se parvo säilyy niin pitkään kaikilla pinnoilla. Netissä on niin vähän ihmisten omia kokemuksia miten toimitaan parvoviruksen jälkeen, etten löytänyt vastausta siihen, kuinka pitkä väli pitää pitää (vai pitääkö ollenkaan) kun paikat on huolellisesti desinfioitu pihoja myöten. Ymmärsin jotenkin siitä keskustelusta, että väli pitää pitää jos paikkoja ei oo desinfioitu? En tiiä pitäiskö mun soittaa jollekin eläinlääkärille, tai myöhäistä se varmaan on enää soittaa..
                      En kyllä henkilökohtasesti pidä sitä tartuntaa kovin todennäköisenä, koska meiltä on pesty matot, lattiat, seinät, piha, kaikki pinnat, lakanat, vaatteet.. myös niinkuin oon jossain vaiheessa maininnutkin, niin myös kaikki ruoka, lelut ja peti jotka oli Juliuksella käytössä on heitetty menemään. Myös hengitysilmassa olevan pöly pitäis olla vaaratonta kaiken suihkuttelun jälkeen. Aaa, en mä tiiä, en taas pysty ajatteleen mitään muuta, kun mitä jos.. se on mun syy jos niin käy.

                       Oon nyt vaan aatellut että tarkkailen tilannetta, jos Stiflerille alkaa tulla jotain parvon kaltaisia oireita niin sitten heti lääkäriin. Ja vaikka sitten Viikkiinkin jos niin pitkälle mennään. Mun ajatuksia sekoittaa vielä enemmän sellanenkin juttu, että me voi voida koskaan olla varmoja oliko Juliuksella edes parvoa vai ei, koska päivystyksessä otettu pikatesti näytti positiivista ja verinäyte että veressä oli hengenvaarallisen vähän valkosoluja. Toisen eläinlääkärin mielipidettä kysyessä myöhemmin, saatiin tietää että positiivinen parvopikatesti tulee aina kun pentu on kuukauden sisään rokotettu. Julius oli rokotettu kaksi viikkoa ennen kun oireet alkoi. Myöskään tuo valkosolujen vähyys ei kuulemma ollut spesifinen löydös. Ruumiinavauksella se olisi selvinnyt, mutta sitä ei ollut enää mahdollisuutta tehdä, eikä sillä olis ollut enää mitään merkitystä, Julius oli jo kuollut.

                        Mä oon pahoillani jos nää kaikki koira-parvo-stifler-julius-sirius -jutut on vallannut mun blogin, mutta ne nyt on mulla lähes joka päivä päällimmäisenä mielessä varmaan vielä jonkin aikaa. Olis kiva kirjoittaa jotain ihanaa ja tyttömäistä, niinkuin varmaan ''normaalisti'' kirjoittaisinkin, mutta minkäs teet. Täytyykin muuten muistaa soittaa huomenissa eläinlääkäriin ja varata noille kamuille rokotusajat. Samallahan vois kysäistä noista mun mielessä pyörivistä jutuista.

Pakko mainita tähän väliin, et kun istun tässä koneella ja Stifler nukkuu mun jalkojen välissä niin oikeesti, en saa yhtään happee kun se mätänee oikeen kunnolla. Vois ehkä vähän rajottaa tota herkkujen antamista..
                        Taidan nyt painua keittiöön miettimään mitä ruokaa sitä tekis ennen kun PY tulee kotiin, kun se on kuitenkin taas ihan nälissään. Niin oon kyllä mäkin. Mör!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti